
מנכ"ל רשות התעופה האמריקנית FAA, דן אלוול, מסר כי "זה יכול להיות עוד חודש, חודשיים, הכל ייקבע לפי הניתוח של עידכון התוכנה, ואנו די בטוחים שהתוכנה כבר במצב טוב". עם זאת, נמנע המנכ"ל מלנקוב בתאריך תחילת השירות של המטוסים, שקורקעו במרץ. מסתמן, כי נוסף על על עידכון התוכנה, יצטרכו טייסים לעבור הכשרה להפעלת המערכת למניעת הזדקרות, לפני שיקבלו רישוי לדגם זה.
בניגוד לפעמים קודמות, נראה שאישור הכשירות מטעם FAA לא יספיק לרשויות התעופה מחוץ לארה"ב. הן כנראה ידרשו לבצע הערכות עצמאיות, לאור ההתנהלות המאוחרת של הרשות האמריקנית, שהייתה אחרונה בעולם לקרקע את המטוס. חברות תעופה בארה"ב כבר פירסמו לוחות זמנים לטיסות ביולי ובאוגוסט, שבהן מטוסי 737 מקס אינם משובצים כלל. מנכ"ל אמריקן איירליינס, דאג פרקר, מסר כי הוא עצמו יהיה אחד הראשונים שיטוסו במטוס, ברגע שייתקבל אישור כשירות. לדבריו, "אני יודע שהמטוס בטוח במאה אחוזים, וגם רוב הנוסעים שלנו יודעים זאת. עם הזמן, כולם יגיעו לאותה מסקנה". בשלב זה 24 מטוסי החברה מדגם זה אינם משובצים לטיסות עד 19 באוגוסט.
ביטול הקירקוע של דגם מקס בארה"ב יהיה ככל הנראה הראשון, ולדברי אלוול, הוא מקווה ששאר רשויות התעופה בעולם יבטלו את הקרקוע כמה שיותר קרוב למועד הביטול במדינתו.
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjYwNDg50gEA?oc=5
2019-05-26 09:07:00Z
52781417719424
Bagikan Berita Ini
0 Response to ""הדגם המתרסק" של בואינג יחזור באוגוסט - ישראל היום"
Post a Comment